The End
1., the end
- Ray -
Minden nagy dolog egy kis tlettel kezddik, nem? G a S. I. R. stdiba, a lemez felvtelnek els szakaszakor hozta be ezt a rszletet. Egy nagyszer pengetett hromnegyedes tem, egyszer, mgis hatsos. Emlkszem, hogy azonnal magval ragadott a szavak miatt, amiket G nekelt mell. Ahol az ’Intro’ tnyleg elszabadul, az az a rsz, ahol azok a hatalmas dbrgsek bejnnek s mindent megvltoztatnak azzal kapcsolatban, amit gondoltl a dalrl. A cl az volt, hogy a hangzs eposzi, mindennl nagyobb legyen. Mr New York-ban is gy hangzott, de a munka, amit mindenki belefektetett ebbe a szmbe, az egszet egy j szintre emelte. Robnak volt az az tlete, hogy a f gitrszlamot jtsszuk egyszerre a gitron lehetsges minden oktvban, aminek az eredmnye ez a flelmetes de gynyr dallam lett. A Pink Floyd ’The Wall’-ja nagy hatssal volt erre a dalra. Az a mindennl-nagyobb hozzlls elkezdett mindenki vrbe beivdni, majd vgl is az egsz album sorn cl lett.
- Frank -
Hmm, emlkszem, amikor ezt a szmot mg ’Intro’ – nak hvtuk. A’The End’-et Gerard s az n egyik kedvenc David Bowie szmunk ihlette... ezt a szmot sok olyan vlogats kazettra felraktam, amiket olyanoknak csinltam, akik kzel lltak hozzm, st mg olyan kazettkra is rkerlt, amik a koncertek eltti bemelegtseknl voltak hasznosak. Mindig van nhny szm, amik egybl bekerlnek az ilyen vlogatsokba: Danzig ’Mother’-je, Elvis Costello ’Oliver’s Army’-ja, Jim Carrol ’All The People Who’ve Died’ s persze a ’5 Years’. Szval neknk van rtelme, hogy egy olyan szmmal kezdeni ezt a lemezt, ami egy olyan dal eltt tiszteleg, amitl legyzhetetlennek rezzk magunkat. gy rzem, hogy ez megadja az alaphangulatot az utazshoz, ami a hallgatra vr. Emlkszem, hogy bajldtam a ritmussal mg elszr Gerarddal, hogy pont j legyen. Mg egy - kt akkordot fel is kellett tallnom... de a nap vgre Rob Cavallo hzban bmblt a hangszrkbl mindaz, amit csak remlni tudtunk.... a munka bevgezve.
tovbb>>>
|